تماس با واحد تأمین‌مالی

تأمین‌مالی و جذب سرمایه‌گذار

خدمات تامین مالی شرکت به دو دسته خدمات تامین مالی مبتنی بر سهام و تامین مالی مبتنی بر اوراق بدهی تقسیم می‌شود.

بخش اول عمدتا مربوط به تامین مالی شرکت‌های استارتاپ از طریق جذب سرمایه‌گذاری می‌باشد و بخش دوم مربوط به شرکت‌های بالغی که می‌خواهند نیاز تامین مالی خود را از طریق بازار سرمایه با انتشار یک یا چند نوع از انواع مختلف اوراق تامین مالی برطرف نمایند. فاینتک با توجه به شبکه‌ی ارتباطی وسیع و متنوعی که با سرمایه‌گذاران مختلف نهادی و افراد حقیقی دارد و با توجه به ظرفیت شبکه سهامدارای خود، در این مدت قراردادهای تامین مالی متعددی را منعقد نموده که حجم این قراردادها بین ۱۰ تا ۳۰۰ میلیارد ریال بوده است و به دلیل نیاز بعضی شرکت­های مراجعه­ کننده برای تامین­ مالی­ با حجم بیشتر در حال حاضر شرکت در حال مذاکره با سازمان بورس و اوراق بهادار جهت انتشار اولین اوراق بدهی در اکوسیستم استارتاپی می‌باشد.​​​​​​​

تأمین‌مالی جمعی هم‌آفرین 

​​​​​​​سرمایه‌گذاری جمعی، فضای مناسبی را برای ملاقات شرکت های خصوصی و سرمایه‌گذاران منفرد فراهم می کند. هر شخصی با هر میزان سرمایه - هر چند اندک - می‌تواند در سرمایه‌گذاری جمعی شرکت کند. در این روش افراد در ازای دریافت سهام طرح در شرکت‌هایی که به دنبال سرمایه برای رشد هستند سرمایه‌گذاری می‌کنند. انتخاب این مدل، می‌تواند فرصت فوق‌العاده‌ای برای کسب سود قابل توجه فراهم کند و البته به مشاغل مورد اعتماد سرمایه‌گذاران کمک کند.
سرمایه‌گذاری جمعی سهام از طریق پلتفرم‌های (سکو) آنلاین صورت می‌گیرد. این پلتفرم‌ها شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران را در کنار هم قرار می‌دهند. 
یک پلتفرم (سکو)سرمایه‌گذاری جمعی باید توسط یک عامل مجاز اداره شود و به عنوان "سکوی تأمین‌مالی‌جمعی" از شرکت فرابورس ایران برای فعالیت مجوز دریافت نماید. همچنین یک سکو باید خدمات تأمین‌مالی جمعی را زیر نظر یک نهاد مالی ثبت شده در سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه نماید.
سکوی هم‌آفرین با دریافت مجوز از فرابورس تحت نظارت شرکت سرمایه‌گذاری فاینتک خدمات تامین مالی جمعی را بصورت کاملا حرفه‌ای ارائه می‌نماید.​​​​​​​

مشاوره عرضه و پذیرش

​​​​​​​پذیرش شرکت‌های استارتاپ در بازار سرمایه یکی از چشم‌اندازهای جذاب این شرکت‌ها هست که فاینتک تلاش گسترده‌ای جهت تعریف فرآیندهای جذاب و ترکیب‌شده با روش‌های دیگر تأمین‌مالی برای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در فرابورس انجام داده که در همین مدت کوتاه منجر به پذیرش یکی از این شرکت‌ها در بازار SME و تأمین‌مالی نزدیک به ۲۵۰ میلیارد ریالی از طریق عرضه سهم و همچنین روش جدیدی مبتنی بر استفاده از اختیار فروش شده‌است.
در همین راستا معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست‌جمهوری و فاینتک اقدام به انعقاد تفاهم‌­نامه‌ای جهت تسهیل پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان در بازار سرمایه و همچنین پرداخت بخشی از هزینه‌های پذیرش این شرکت‌ها از طرف معاونت علمی نموده‌اند.

انتشار اوراق بدهی

​​​​​​​بر اساس بررسی‌ها و مطالعات انجام‌شده بر روی زیست‌بوم‌های نو‌پای جهانی ملاحظه می‌گردد که این شرکت‌ها پس‌ از آنکه به پیش‌بینی درآمد روشنی دست یافتند و بازار محصولات‌شان به اثبات رسید برای آنکه از رقیق شدن سهام و هزینه‌های تأمین‌مالی بالا پرهیز نمایند اقدام به تأمین‌مالی از طریق ابزارهای بدهی نظیر اوراق و یا اوراق قابل به سهام تبدیل می‌کنند. به طور مثال شرکت فیس‌بوک بعد از راندهای اولیه جذب سرمایه، ۱۰۰ میلیون دلار و شرکت فست‌پی بلافاصله پس از راند اولیه، در دو مرحله متوالی ۵۲.۵ میلیون دلار از طریق بدهی تأمین‌مالی کرده‌اند. لذا به طور خلاصه می‌توان جذابیت‌های این نوع از تأمین‌مالی را برای شرکت‌های استارتاپ به شرح زیر برشمرد:

- امکان تامین مالی در حجم‌های بالا بدون رقیق‌شدن سهام
- پرداخت اصل مبلغ انتشار اوراق در سررسید، در مقایسه با وام که اقساط شامل اصل و سود می‌شود
- تبلیغ برند شرکت
- برقراری ارتباط شرکت با بازار سرمایه و تسهیل عرضه عمومی احتمالی سهام شرکت

جهت بهره‌مندی حداکثری این شرکت‌ها از این روش تامین مالی، فاینتک در مذاکره با نهادهای نظارتی نظیر سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین نهادهایی نظیر صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلاتی را به شرح زیر فراهم نموده‌است:
- امکان ضمانت اوراق توسط صندوق‌ نوآوری و شکوفایی و همچنین صندوق‌های پژوهش و فناوری
- تخصیص منابعی جهت بازارگردانی اوراق
- تخصیص منابعی جهت خرید بخشی از اوراق با نرخ سود پایین‌تر
- فراهم نمودن امکان تبلیغات ارزان قیمت تلویزیونی
که همه موارد فوق موجب می‌شود که علاوه بر کوتاه‌شدن فرایند انتشار اوراق، سبب کاهش نرخ تامین مالی به میزان قابل‌توجهی برای شرکت‌های نو‌پا کاهش یابد.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش